fredag 15 mars 2013

140h - 2011-08-02 - Service

Av någon anledning tyckte jag att det var dags att byta hydrostatolja och denna gång blev det helsyntetisk motorolja, Castrol Magnatec 5W-40.
Jag bytte även oljefiltret i hydrostaten då det var ganska igensatt av silikonklumpar av olika storlek som jag antog kom ifrån sammansättningen av tranmissionen då dom väl har använt silikontätning.
När filtret väl anlände blev prislappen en chock även om jag var beredd på det värsta. Om jag minns rätt kostade det pyttelilla pappersfiltret över 800kr.
När jag väl var igång blev det mer service:
Byte motorolja.
Infettning av samtliga glidlager, förvånansvärt många på en så dyr produkt.
Byte av rem till drivning av klippaggregat. Billigaste remmen jag hittade från Jula.
Rengöring och ny kedjespray på styrkedjan i midjan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar