lördag 19 juni 2010

0tim - 2010-02-15, inköp


Stiga Park Residence 4WD Honda 2 heter den i garantipapperen. Det är modell 2009 men den är tillverkad i feb 2010. Den här Residence-modellen med Hondamotor har inte sålts officiellt i Sverige utan verkar ha förekommit i kampanjer. Utomlands säljs den även som Silent med 2WD. I Sverige säljs den normalt med en encylindrig B&S-motor.
Honda GCV530, 10,6 kW v-twin
Klippaggregat 105 Combi EL
Hydraulisk servostyrning med kedja runt midjan istället för vajer och ställbar ratt med styrkula.
4WD med hydrostat, pump bak och slangar till framdelen.
Elektrisk justerbar klipphöjd 25-85mm.
Tillverkad i Tranås Sverige.

Jag valde mellan Husqvarna och Stiga men när Husqvarna flyttade riderfabriken till Polen blev valet enklare. Jag har i storleksordningen 30.000 kvm gräsmatta som varierar från stora ängar till trånga delar med buskar, stenar och träd.
Jag kommer att skriva här vad som händer med den och mina erfarenheter. Om inte annat för att jag själv ska minnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar