söndag 20 juni 2010

30 tim - 2010-06-07 - Körde in klippaggregatet i en stubbe.

På den sida där stubben tog i gick tandremmen av och brytbultarna i båda knivspetsarna.
Tandremmen var ganska lätt att byta. Jag lossade remskivan på knivaxeln så var det inga problem att få dit remmen.
Remmen var så klart hutlöst dyr hos återförsäljaren, 270 kr har jag för mig. Men jag hade bråttom för gräset växte. Just då tänkte jag att man måste hitta alternativa vägar att köpa dessa remmar. men nu börjar jag glömma bort det så jag lär få köpa fler svindyra remmar framöver.
Jag tänkter att först är det detaljistpåslag på 100% och utöver det verkar Servicecentralen köra med ytterligare 100%. Jag inser att det är en kostsam verksamhet med långa köer med kunder som inte vet vad dom ska ha. -"Jag ska ha en rem till snöslungan, den är röd och ganska gammal."
Men jag hade alla serienummer redo och det gick fort att hitta rätt rem. Kunde inte jag fått en snabbhetspremie eller nå't?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar