fredag 25 juni 2010

62 tim - 2010-06-24 - Smörjning, smörjning och mera smörjning.

Klippaggregatet känns faktiskt lite mer robust än jag förväntat mig. Men på min önskelista står ändå ett PRO-aggregat med 3 knivar och noshjul av pivåtyp. I väntan på det så kollade jag upp lagringen av mina noshjul. En rostig järnbussning lagrad i själva plasthjulet som verkar vara gjort av nylon.
Jag passade även på att kolla upp frikopplingspedalens lagring eftersom jag tyckte spelet var misstänkt stort. Jo, det satt en plastbussning där också.
Jag har hittills aldrig tvättat det yttre utan bara legat under med diverse smörjmedel i högsta hugg. Det gäller att prioritera rätt.
Det jag kan tycka är konstigt att alla begagnade maskiner, från gräsklippare till stora grävmaskiner bedöms i första hand utifrån det yttre skicket.
Utan olja och fett tror jag att en så'n här konsumentgräsklippartraktor blir tämligen nedsliten och glapp på några få säsonger. Trots det begärs det fantasipriser för dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar