söndag 20 juni 2010

6 tim - Sprucken hydrauloljetank.

Så var oskulden borta! När jag köper nya grejor brukar jag ha svårt att sköta om dom innan första reparationen.Som tur var hittade jag ett ganska enkelt fel direkt på den här så jag kom igång med mekandet från start.
Det var en spricka i botten på oljetanken och det märktes snabbt eftersom det blev olja på golvet.
Jag beställde en ny på garantin och monterade den. Slangklämmorna var av engångstyp så jag satte dit nya med gänga.
Allt detta tog inte särskilt mycket tid men för den ohändige skulle det förstås varit ett ovälkommet besvär och avbrott i arbetsglädjen med den nya maskinen.
Normalt hade det här felet förmodligen upptäckts hos säljaren. Men jag hämtade min bara några timmar efter att den kommit från fabriken och blivit slutmonterad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar